18 de febrer, 2022

PETITS ARQUITECTES 18.02.2022

Hola famílies,

Passa el temps volant i quasi sense adonar-nos ja ens hem plantat a la meitat de la segona avaluació. Les setmanes van passant d'allò més ràpid.

Aquests dies hem començat a preparar disfresses de Carnestoltes amb l'ajuda dels mestres i dels companys del servei comunitari d'ESO i ,com ja us podeu imaginar, estem molt emocionats. S'acosta la setmana més divertida de l'any plena de gresca i xerinola. Així i tot, no podem deixar de banda els aprenentatges i el nostre  nou projecte.

Resulta que un cop vam acabar el dia de les diferències vam rebre una carta de direcció amb una proposta molt important.

Anava dirigida als alumnes de Ponent i la signava tot l'equip directiu. Ens vam quedar molt parats. Sabeu què ens proposaven?

Volien que féssim una proposta per remodelar la segona planta de l'escola i ens donaven total llibertat per crear els espais al nostre gust.

Deien que potser d'aquí un temps canviarien la distribució de la nostra planta i que volen disposar de moltes opcions diferents per triar-ne una.

Així doncs, ens hem de convertir en uns experts arquitectes per tal de fer-ho de la manera més professional possible. Ens demanaven un compromís signat i no vam pensar-ho ni un segon abans d'acceptar el repte.

Ja fa uns dies que ens hem posat a la pell dels arquitectes per aprendre i descobrir moltes coses que ens ajudin a fer tot allò que cal per dissenyar la millor proposta possible.

El primer que vam fer va ser pensar entre tots quines eren les característiques que han de tenir els arquitectes. Vam elaborar una llista conjunta i vam fer un dibuix d'un arquitecte.




També vam intentar fer un dibuix de tota la classe i intentant incloure tots els elements de l'aula. Però això costa moltíssim i cap de nosaltres va ser capaç. Haurem d'esbrinar com s'ho fan els arquitectes per dibuixar-ho tot i no deixar-se res...




Aquesta mateixa setmana hem descobert tres paraules que ens han ajudat a entendre com s'ho fan els arquitectes per simplificar els seus dibuixos: planta, perfil i alçat.

Hem descobert què signifiquen aquestes paraules, hem fet proves i molts exemples i finalment ho hem posat en pràctica. Les mestres ens van donar 10 unilinks amb les quals vam crear una figura tridimensional. A partir d'aquesta figura vam dibuixar la planta, l'alçada i els dos perfils, respectant les mides i els colors.

Ha sigut una feina complicada, però finalment tots ens n'hem ensortit. Us deixem unes imatges del procés.








Una de les coses que hem fet aquests dies que més ens ha agradat ha sigut jugar a construir les nostres cases. Alguns hem fet cases molt grans, d'altres petites i alguns ens hem atrevit a construir edificis. No sabeu quina estona més divertida vam passar.









La darrera activitat que us volem explicar va ser molt divertida també. Hem descobert que per aprofitar bé l'espai i per saber totes les coses que ens caben dins d'un espai necessitem dominar les mesures. I hem descobert què són els centímetres, els metres i els kilòmetres. A través d'una conversa en el que vam participar tots, vam decidir que nosaltres volíem treballar en centímetres.

Vam anar a buscar les cintes mètriques i vam posar-nos a descobrir com es mesuraven les coses. Ens vam posar per parelles i vam començar a mesurar alguns objectes que ens van indicar les mestres i un cop vam acabar ens vam posar a mesurar alguns elements de la classe. Va ser una pràctica divertidíssima.











Com veieu ens ho estem passant d'allò més bé en aquest projecte. Us esperem a la següent entrada amb tots els detalls del nostre nou projecte.

Gaudiu del Carnaval!

Ponent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.